torsdag 13 oktober 2011

Man tager vad man haver

Jag har hela tiden hävdat att Siri är världens tråkigaste katt. Jag fick henne i födelsedagspresent för en herrans massa år sedan, och hon ignorerade mig från den stund hon bars över tröskeln ...

Hon var Fannys katt, sov alltid i Fannys rum och gosade enbart med Fanny. När Fanny träffade Tobias blev (även) Siri våldsamt förälskad i honom, än i dag SKRIKER hon av glädje när hon får syn på honom!

Fanny flyttade dock hemifrån och Siri flyttade raskt över ömhetsbetygelserna på Jesper. Hon sov i hans rum i stället, gosade mycket och gärna med honom och lade egentligen bara märke till mig när jag gav henne mat.

Men nu är det bara jag kvar i huset och gissa vad? Siri sover hos mig!! Varenda kväll hoppar hon upp i min säng och om jag inte hunnit klä av mig och borsta tänderna skriker hon uppfordrande (hon kan f.ö. inte jama som vanliga katter heller) tills jag lägger mig. Och jodå, hon gosar faktiskt med mig också.

Det krävdes alltså att tre personer flyttade härifrån för att hon skulle ta sitt förnuft till fånga. Alternativt tänka "Men ååh, jag får väl stå ut med henne då, i brist på annat."!

1 kommentar:

Fanny sa...

Hon är så söt. <3