torsdag 21 juni 2012

Laban och träbiten


I dag var det varmt och skönt, så jag lät altandörren vara öppen. För att den inte skulle blåsa igen, spärrade jag den som jag brukar med en träbit. Sedan satte jag mig och jobbade och lät hundarna gå ut och in som de ville.

Efter ett tag kom Laban och försökte tala om något. Jag reste mig och gick med för att se vad han ville. Jo, han ville visa att dörren hade åkt igen, så han kom ju inte ut! Mycket märkligt, hade jag glömt att spärra dörren, eller hade träbiten ramlat ned? Nej, den fanns faktiskt inte över huvud taget...

Ni som vet vad Laban brukar ägna sig åt på somrarna har säkert redan listat ut vad som hänt. Mycket riktigt, träbiten hade han burit ut och snyggt och prydligt lagt mitt på gräsmattan!

2 kommentarer:

"mormor" Suz sa...

Som sagt...klok hund.
Nu fick han ju upp matte från stolen :-)

Anna sa...

Haha Suz - ja, det fick han verkligen!