onsdag 4 juni 2014

Nisse 8 år!

Så tålmodig. Så snäll. Så omtänksam. Och så full av energi och bus fortfarande. Nisse är en fantastisk hund och nya sidor visar sig när vi har en valp i huset. Jag kunde aldrig gissa att han skulle ha ett sådant oändligt tålamod som han visar tillsammans med Freja. Hon hoppar på honom, klättrar på honom, jagar honom och han säger nästan aldrig ifrån.

Kram på dig, Nisse!

Dessutom har han faktiskt lugnat ner sig en aning, det är som om han låter henne stå för det värsta skuttandet. Eller också har han insett att han inte är ung längre - tänk att han faktiskt räknas som veteranhund nu, det är inte klokt! Och den lugnare sidan är välkommen, jag tror att det är bra med tanke på epilepsin. Han har inte haft några fler anfall på ett par månader, men det innebär ju tyvärr inte att det inte kommer fler.

Numera är han fullt och fast husses hund dessutom. Han följer Per som en skugga och har blivit en ny hund på promenaderna. När Per är ute och går med honom kan de ofta gå utan koppel - det trodde jag inte skulle vara möjligt!

Ligger gärna så nära husse som möjligt.

Älskade, älskade Nisse. Jag hoppas att du finns med oss länge till - det är svårt att tänka sig det här huset utan ditt vankande när vi ser på tv, ditt skuttande när vi ska gå ut och gå, ditt envetna stjälande av andras tuggben (fy!) och ditt innerliga gosande med oss.


Grattis på födelsedagen, i dag blir det korvtårta!

1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis Nisse från Glimma med familj! Jag kan bara hålla med din matte om att, ni är underbara hundar som skänkt oss mycket glädje! Hoppas du hänger med många år till, puss på nosen <3