tisdag 9 augusti 2011

Besök i trädgården

När Jesper tittade ut genom fönstret i går fick han se Nisse intresserat stå och nosa på en stor brun boll. Det var en igelkott - något som vi aldrig sett här förut! Nisse visste inte vad han skulle tro, utan närmade sig ytterst försiktigt med kringgående rörelser. Igelkotten morrade och fräste, varefter Nisse skrämt backade. Jag fick in hundarna och Nisse stod sedan länge i fönstret och betraktade nykomlingen. Det är Jeppe som har filmat.

Med vår trattkatt Lovis går det rätt bra tycker jag. Nisse lämnar henne tack och lov i fred, vilket är jätteskönt. Laban tycker mest att hon är mycket obehaglig när hon kommer nära. Utbrytardrottningen nr 1 har dock lyckats ta sig ut genom kattluckan en gång och jag förstår inte hur i hela friden hon lyckades få med sig tratten, som har ungefär samma storlek som luckan! Nu är luckan spärrad med en pall (som hon flyttade på), en stol (som hon också flyttade på) och en stor tjock skärbräda.

Jag var iväg i går och tog bort de två dränageslangarna på djursjukhuset. Allt såg bra ut. Nu fortsätter sårtvätt och medicinering ett par dagar till innan hon äntligen kan bli av med tratteländet. Hon har för övrigt varit keligare än någonsin, men samtidigt mer dämpad. Tror jag det, det gör förmodligen ont och det måste vara jobbigt att släpa runt på tratten.

Inga kommentarer: