måndag 5 september 2011

Tio små negerpojkar ...

Familjen blir mindre och mindre, men det verkar som om hundarna har resignerat. Först flyttade Fanny. Sedan flyttade husse. Och nu har även Jesper lämnat boet. Nu får de hålla tillgodo med sin gamla matte enbart - stackarna.

Jag var f.ö. och hälsade på Nisses allra första kärlek, bearded collien Tindra, i går kväll. Hon är en kärvänlig vovve som noga och omsorgsfullt tvättade hela mig när jag var där. Och när jag kom hem hade jag Nisse som ett plåster på mig, eftersom han ju givetvis var tvungen att undersöka varenda liten fläck som Tindra hade lämnat sitt avtryck på. Jag kunde knappt ta ett steg! Kläderna åkte i tvättkorgen fortare än kvickt, men jag hade faktiskt en tanke att jag borde ha sparat en strumpa eller något. Den hade kunnat komma väl till pass som lockbete när han är extra ouppmärksam ...

Inga kommentarer: