torsdag 29 december 2011

En lantis kommer till stan (ver. 2)

Jag har två hanhundar. Minst en av dem är tämligen tjejtokig. När vi var ute och gick på förra stället märktes det tydligt när en löptik gått där innan oss, eftersom båda hundarna gick med nosen klistrad mot marken. Men mer än så var det inte - alla tikar bodde på rejält avstånd från mitt hus.

Jag har de senaste dagarna undrat vad det är för fel på Nisse. Han har gnällt som tusan, vilket han aldrig gör, och ofta visat att han bara MÅSTE gå ut på promenad. Helst med en gång! Det har känts mycket olikt honom.

För en vecka sedan träffade jag en hundägare som bor bara något hus bort och hans tik. Som löper just nu ... Men först i går lade jag samman dessa båda händelser och polletten ramlade ner! Jag har förvisso läst om hanhundar som blir kanonjobbiga inomhus när det finns löptikar i kvarteret, men jag har aldrig varit med om det själv.

Jag undrar när jag räknas som en riktig stadsbo? ;-)

Inga kommentarer: