torsdag 1 december 2011

Nu har vi flyttat!

Sitter ner för första gången i dag - har varit vaken sedan fyra i morse! Men nu är vi på plats i Nybro: jag, hundarna och katterna. Och allt har gått bra.

Hundarna sprang runt och undersökte varenda skrymsle innan de kunde varva ner. Men de är ovana vid gatuljuden utanför, det märks. Undrar hur det blir i natt?

Katterna var också lite tveksamma. De har gått runt och nosat, tittat ut genom fönstren och slutligen lagt sig att sova. Än så länge visar de ingen vilja att gå ut, men det kommer väl. Kattlucka är redan monterad. Och jag har sett flera katter i grannskapet, så jag hoppas att det inte blir alltför många slagsmål.

Laban kommer sakna denna allra allra mest:

Hans älskade sten, där han ligger både sommar och vinter.

Men vi kommer att få det bra! I morgon ska vi ut på promenad så får vi se hur det går. Har fått tag på ett halvstryp i läder från Hurtta till Laban och än så länge verkar det få sitta kvar. Skönt!

3 kommentarer:

Nina sa...

Lycka till i det nya hemmet och hoppas ni ALLA kommer att trivas ;)

Kram från oss Nina, Simba & Enya

Suz sa...

Gubben! Som mina hundar saknade sin stora sten när vi flyttade. Klart den bästa platsen <3
Skönt att allt gått bra och jag önskar er lycka till i det nya boet! Stor KRAM och pussar till vovvsingarna <3

Anna sa...

Tack Suz och Nina!