måndag 9 januari 2012

Omvända katter

Det är jättekonstigt. Genom att bara flytta tre mil har katternas pälsar förändrats. Leo, som brukar behöva rakas regelbundet, är än så länge förhållandevis tovfri. Men Lovis, som aldrig någonsin har tovat ihop sig, har helt plötsligt mängder med jobbiga tovor - och har därmed blivit en "Tovis"! Jag fattar ingenting. Men jag kämpar på med tovskäraren och hoppas att hon slipper rakas.

En annan effekt av att flytta är för övrigt att hundarna inte lämnar mig ur sikte. Var jag än är i huset så har jag hundarna runt fötterna, inte så lite irriterande faktiskt. Löpperioden utanför vårt hus verkar dock vara över, tack och lov. Men den fick som bieffekt att jag nu kan gå ut med Laban utan större problem som det verkar. Sexdriften vann över rädslan helt enkelt!

Inga kommentarer: