tisdag 13 mars 2012

Tiggande hund

I går fick jag nya golv i nästan hela huset. Det innebar att jag och Jesper var tvungna att tömma rummen på möbler och prylar och att jag fick sova en natt i mitt vardagsrum. Det märktes tydligt att detta påverkade djuren. Katterna gick omkring och nosade fundersamt på välbekanta möbler som stod på väldigt märkliga ställen. Nisse och Laban var märkbart oroliga, jag antar att de trodde att det var dags att flytta igen och de undrade väl om de skulle få följa med även denna gång.

När golvläggarna till sist anlände blev huset fullt av karlar (som mest var det fem stycken här) och Nisse tyckte det var jättekul att "hjälpa till" i hopp om att bli klappad. Vilket han blev. Men det roligaste hände när gubbarna skulle äta lunch. Tack vare det fina vädret satte de sig på en bänk ute på baksidan. När jag kastade en blick genom fönstret såg jag Nisse stå på två decimeters avstånd från en av dem, samtidigt som han glodde ihärdigt på det som mannen åt. Det var inte särskilt svårt att gissa vad ... Jodå, självklart åt han korv!

Inga kommentarer: