söndag 7 oktober 2012

En tupp i hönsgården

Nisse AVSKYR att bli fotograferad! När jag plockar fram mobilen och riktar den mot honom flyr han i regel all världens väg. Till att börja med tänkte jag visa vilken fantastiskt ullig och gosig päls han fått efter kastreringen (och han behövde verkligen mer päls, till skillnad från Laban). Fotograferingen gick sådär ...

Och i dag var jag och Jesper hos mamma och pappa. Mitt gamla hus (som ligger på granntomten) har fått nya ägare och de har dessutom utökat faunan i området med höns och tuppar. Nisse tyckte det var oerhört intressant att höra galandet därifrån och hade gärna undersökt det hela närmare om det inte varit ett stängsel mellan tomterna. Detta ville jag också fotografera, vilket fick följande resultat:


Till slut lyckades jag dock bättre (efter att ha ställt mig en bra bit bort och smugit med kameran):


Inga kommentarer: