onsdag 4 september 2013

Tramsbyxa och goda grannar

Jag går ju ut med Nisse och Laban var för sig - och alltid med Nisse först. När jag kom tillbaka med Nisse i dag kom min granne rusande med andan i halsen. Hon flämtade fram: "Åh, jag blev så orolig!" och jag trodde först att hon hade fått syn på den här rakade stackaren och undrat vad som hade hänt:


Men nej. Det var Laban som var orsaken till hennes oro. Jag märkte redan tidigare i dag att han gnällde lite mer än vanligt och jag räknade ut att han - 1,5 år efter den kemiska kastrering som skulle hålla i ett halvår - nu kommit på att: "Just det, det finns ju läckra brudar i området!".

När jag gick ut med Nisse hörde jag att Laban började skälla och tydligen hade han hållit låda ordentligt. Jag brukar ju inte ha skällande hundar, så grannen blev orolig att jag ramlat omkull eller att något annat otäckt hänt. Hon rusade därför omkring runt huset för att se om hon kunde upptäcka något och pratade även med andra grannar om de sett något ovanligt. Men det var alltså bara tramsbyxan i kubik som var igång ...


Det känns i alla fall tryggt att ha sådana uppmärksamma grannar!!

Inga kommentarer: