måndag 7 januari 2013

Ensamma med matte igen

I helgen har Nisse och Laban varit på det hundpensionat som jag använder mig av vid behov. Där trivs de så himla bra och är helt slut när de kommer hem! Och ägarinnan är fascinerad över deras härliga pälsar och att de knappt skäller någonting - bara när jag kommer och hämtar dem.

Anledningen till vistelsen var att jag körde upp Jesper till den folkhögskola i Härjedalen som han ska bo på under året. När jag kom hem i går kväll märktes det tydligt att katterna undrade var Jesper höll hus. I natt sov Siri vid mina fötter och Leo låg PÅ mig! Händer mycket sällan i vanliga fall.

Och det var så himla tyst och tomt utan hundarna ... Jag hämtade dem i morse och de rusade in i huset, men såg märkbart förvånade ut när det inte var någon Jesper där. De vänjer sig, men han lär bli glatt välkomnad när han kommer hem och hälsar på!

2 kommentarer:

Suz sa...

Härligt för sonen att vara så älskad och efterlängtad...inte bara av mamma :-)

Kram på er alla!

Anna sa...

Kram själv Suzanne!
/ Anna