tisdag 5 mars 2013

En herre med spring i benen

Ibland tar jag en powerwalk på kvällen. Eftersom jag är lite mörkrädd, brukar jag ta med mig Nisse. När jag var ute i går kväll kom jag att undra vad folk tror när de ser Nisse i kopplet. Likt en fyraårig liten pojke kan han inte gå lugnt och stilla, utan han hoppar fram, ibland fyrfota, till alla spännande dofter. Sedan skuttar han ner i diket, hoppar upp på en snövall och studsar sedan en stund bredvid mig igen. Och så fortsätter han hela promenaden (behöver jag tillägga att han är helt slut sedan?). Han drar inte i kopplet, men går definitivt inte fot. Det finns ju så mycket fantastiskt att upptäcka här i världen!

Han beter sig som en valp, och han fyller sju år om ett par månader ... Borde han inte lugna ner sig snart? Inte för att jag vill det, han ger mig både skratt och energi på det här sättet!

Inga kommentarer: