söndag 23 juni 2013

Fasansfull upplevelse...

I morse trodde jag att hjärtat skulle stanna på mig ...

Jag vaknade av att Nisse skrek på ett sätt jag aldrig hört förut. Han låg nedanför min säng och när jag tittade efter låg han fullständigt stilla och hade kissat på sig. Jag trodde att han var död.

Efter en evighet (som antagligen bara var några sekunder) rörde han på huvudet och sedan reste han sig upp. Det märktes inget särskilt på honom, så jag duschade av honom. På förmiddagen har han sovit lite mer än han brukar - men sedan har han betett sig precis som vanligt. Han har t.o.m. ätit, vilket är ett friskhetstecken för mig.

Jag har klämt och känt utan att hitta något annorlunda. Han har de senaste två månaderna varit dålig i magen ungefär var tredje dag - vilket i sig är ovanligt för honom (dock inte i går eller i dag). I går haltade han och hade ont i framtassen, men det verkar vara så gott som bra i dag. Inget av detta verkar ha något samband tycker jag.
Vad hände?

4 kommentarer:

Nina sa...

Men stackarn - har ingen kunskap, men har du kollat ormbett?

Hoppas det går bra

Varm kram till er

Nina, Simba & Enya

Anna sa...

Hej Nina!
Nä, ormbett har jag inte kollat. Fy, vad du skrämde mig nu ...
Men han verkar inte vara påverkad ett dugg för tillfället - har dock järnkoll på honom. Tänkte ringa i morgon bitti till veterinären, ifall det inte blir sämre under dagen.
Kram på er!
Anna

Lotta Franzén sa...

Låter som ett Ep-anfall, diskbråk? Har en hund på trimmet som drabbats av njursten, husse berättade att den skrek av smärta helt plötsligt, var hos veterinär på en gång efter första anfallet men då hittade man inte orsaken och hunden var som vanligt efter några timmar kom nästa anfall och då konstaterades njursten.

Anna sa...

Ja, epilepsi är det fler som föreslagit ... Ska kolla upp med njursten också. Väntar på att veterinären ska ringa, så får vi se vad de säger. Kram Lotta!