tisdag 4 juni 2013

Nisse 7 år

Han har uppnått mogen ålder, han är grå på nosen - men det märks tamejfasen inte ett smack!

Det är hopp och studs för jämnan, framför allt precis innan vi ska gå ut mitt på dagen. Rutinen är alltid densamma. Jag äter lunch och tar sedan med mig en kopp kaffe till datorn. Under tiden cirkulerar Nisse förväntansfullt runt benen på mig.

När han märker att jag tar sista klunken blir han väldigt uppspelt. Och om jag inte reser mig direkt blir det ett himla pip och gnäll! Men till slut är det dags. Nisse rusar då framför benen på mig ut i köket (där jag ställer ifrån mig kaffekoppen) och därefter till hallen.

När jag tar på mig skorna studsar han ivrigt runt som en guttaperkaboll. Jag brukar faktiskt säga till honom att lägga sig ner och det gör han ytterst motvilligt. En liten stund...

Och att få på kvicksilvret kopplet är fullt jämförbart med att ta på en treåring vinterkläder! Puh.

Grattis på födelsedagen, älskade Nisse!

Inga kommentarer: