tisdag 2 juli 2013

Samtal med veterinären

I dag har jag äntligen fått prata med veterinären om Nisse och de återstående provsvaren. Sköldkörtelvärdena var bra, men blodplättarna låg fortfarande en aning lågt. Det behöver inte tyda på att något är fel (övriga blodvärden är bra), men hon rekommenderade ändå en ny provtagning om två veckor.

Jag ska nu avvakta och se om han får ett nytt ep-anfall. I så fall får han komma till en duktig neurolog, som tydligen är extra bra på epilepsi dessutom.

Veterinären trodde inte att det rör sig om idiopatisk (medfödd) epilepsi. Men eftersom provsvaren är bra, lutade hon åt att det eventuellt kan röra sig om en hjärntumör... I så fall lär han definitivt få fler anfall. Det kan också vara så att man aldrig hittar orsaken.

Det förekommer att hundar bara får ett enda anfall, jag hoppas verkligen att det är så med Nisse. Det hoppas jag så att det nästan gör ont...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hoppas verkligen att Nisse får vara frisk, många år till, och att det var en engångshändelse, kramar till er från syster Glimma med matte <3

Anna sa...

Tack snälla Eva och kram tillbaka till dig och syrran!